Wednesday, November 4, 2009

Kes Bunuh Di Bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan Mungkin Di Panjangkan Lagi.

Kes pembicaraan di bawah seksyen 302 Kanun Keseksaan yang kini dimulakan pada hari ini mungkin akan diteruskan berlanjutan dengan hasrat Yang Arif Hakim Bicara bagi menyelesaikan kes ini sebelum Disember 2009.

Kes tersebut yang ditetapkan pada 02-05.10.2009 mungkin akan diteruskan sehingga 06.10.2009 dan minggu-minggu hadapan sekiranya kesemua 20 saksi yang dicadangkan tidak dapat selesai memberikan keterangan.

Beberapa cadangan mengenai tarikh minggu hadapan telah diberikan kepada pihak Pendakwaraya Negeri Perak dan pihak Pembelaan (HN&C) bagi kemungkinan pembicaraan diteruskan sekiranya tidak dapat diselesaikan sebelum 06.10.2009. Namun tarikh tambahan masih belum ditetapkan sehingga ditentukan keperluannya.

Representasi juga telah dihantar kepada pihak Pendakwaraya Negeri Perak dan juga kepada Ketua Unit Pendakwaan, Jabatan Peguam Negara bagi pertimbangan segera pihak Jabatan Peguam Negara bagi kes tersebut.

Bagaimanapun, jawapan representasi masih belum diperolehi dan pembicaraan akan dijalankan seperti biasa dan sebagaimana arahan dan hasrat Mahkamah yang Mulia agar kes tersebut boleh dilupuskan sebelum Disember 2009.

Pembicaraan setakat ini, pihak Pendakwaan telah pun memanggil 5 saksi terdiri daripada saksi polis dan saksi awam.

0 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►