Wednesday, November 11, 2009

Mahkamah Menolak Tuntutan Gantirugi Kemalangan

Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur telah menolak tuntutan pihak Plaintif bagi satu gantirugi akibat kemalangan yang membabitkan kematian ke atas Defendan Kedua iaitu pemilik kenderaan yang terlibat di dalam kemalangan tersebut.

Semasa keputusan dibacakan oleh Hakim Mahkamah Sesyen, Plaintif diwakili oleh YB Manogar manakala peguamcara Defendan, Hisham Nazir terpaksa berada di Mahkamah Tinggi Ipoh bagi satu bicara kes jenayah. Pihak Ketiga yang dibawa oleh pihak Defe dndan Ketiga juga tidak hadir ke Mahkamah yang Mulia.

Keputusan tersebut adalah dibuat selepas perbicaraan penuh dan dibuat setelah meneliti kesemua keterangan lisan yang diberikan oleh kesemua saksi Plaintif, Defendan Kedua dan Pihak Ketiga serta hujahan pihak Plaintif dan Defendan Kedua.

Oleh kerana Mahkamah yang Mulia telah menolak tuntutan Plaintif kepada Defendan Kedua, maka secara tidak langsung tuntutan yang sama Defendan Kedua kepada Pihak Ketiga turut ditolak.

Dalam kes tahun 2002 ini, 6 saksi dipanggil memberikan keterangan dalam 4 hari pembicaraan penuh yang dilangsung pada bulan September dan Oktober 2009.

0 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►