Thursday, July 10, 2008

"Encik Tahu Berapa kali Anak Encik pernah buat Seks?"


Kuala Lumpur: Mahkamah Majistret hari ini menangguhkan kes perbicaraan di bawah pertuduhan Seksyen 376 Kanun Keseksaan terhadap seorang juvana setelah bersidang semenjak pagi dan mendengar keterangan daripada 4 saksi; jurugambar, Pengadu dan Bapa Mangsa. Saksi ke-4 iaitu rakan sebilik Juvana yang sepatutnya di panggil petang ini ditangguhkan pada esok hari oleh Mahkamah ekoran pihak saksi tersebut gagal mengemukakan apa jua pengenalan diri seperti kad pengenalan dan lesen apabila diminta.

Pihak Pendakwaan menyatakan kepada pihak Mahkamah bahawa 11 saksi akan dipanggil bagi memberikan keterangan bagi perbicaraan kes tersebut.

Juvana tersebut dituduh melakukan rogol ke atas seorang remaja bawah umur di satu premis pada Oktober 2007.

Selain daripada pertuduhan yang dibuat di sini, terdapat satu lagi pertuduhan yang sama iaitu Seksyen 376 Kanun Keseksaan dibuat ke atas seorang lelaki yang lain di Mahkamah Sesyen Jenayah (3) Kuala Lumpur bagi "mangsa" yang sama, iaitu remaja perempuan bawah umur tadi.

Peguambela yang dimaklumkan pada saat akhir oleh pihak anakguam bagi membuat permohonan pengurangan jaminan telah memohon kebenaran Mahkamah bagi membuat permohonan secara lisan pada pagi esok sebelum memulakan pembicaraan.

Permohonan tersebut tidak dibantah oleh pihak Timbalan Pendakwaraya.


0 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►