Thursday, February 5, 2009

Kurang Hormat pada Sultan Perak?

Dari sudut ekonomi dan keadaan semasa, 70% aku setuju dengan keputusan Sultan Perak tetapi dari sudut politik dan pentadbiran, keputusan tersebut akan mengundang rasa kecewa dan kurang rasa hormat pada Baginda Sultan daripada rakyat Perak itu sendiri.

Ini telah saya sentuh melalui post sebelum ini sememangnya blogger mula menyatakan keputusan yang dibuat tersebut tidak memihak kepada kepentingan rakyat. Banyak yang mula merungut bahawa keputusan tersebut tidak memberikan keutamaan kepada kebajikan dan kepercayaan rakyat. Mungkin ramai Yang Berhormat di Dewan Undangan Negeri sekarang mempercayai Barisan Nasional dan akan diberi mandat untuk kuasa pembentukan Kerajaan Negeri yang baru tetapi persoalannya; Rakyat bagi mandat pada siapa?

Politik tidak memberikan aku makan. Aku tidak pernah mengipas punggong sesiapa. Malah Perak bukan negeriku. Tetapi kalau keadaan politik huru-hara di Perak ekoran hak rakyat dinafikan, bagaimana saya nak ke Pulau Pinang dan ke Kedah bagi menghadiri Pembicaraan.. Susah! Susah!

Apa kata anda mengenai artikel ini

http://kamal-talksmalaysia.blogspot.com

0 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►