Monday, July 21, 2008

"Awak dilepaskan dan dibebaskan"

.........
Shah Alam: Mahkamah Sesyen hari ini melepaskan tanpa membebaskan seorang remaja yang bekerja sebagai mekanik di Rawang setelah di reman selama 2 tahun atas tuduhan merogol seorang remaja bawah umur di Kerling, Selangor.

Kes yang ditetapkan bagi Bicara pada hari ini tertangguh sementara apabila Hakim Azimah Omar memohon pihak Pendakwaan mendapatkan arahan lanjut berkenaan kes ini apabila Pengadu gagal dikesan dan gagal hadir ke Mahkamah yang Mulia setiap kali bicara. Malah hanya dua saksi polis hadir pada hari ini tanpa kehadiran pegawai siasatan kes tersebut.

Permohonan waran tangkap oleh pihak Pendakwaan di tegur oleh pihak Mahkamah yang Mulia apabila pegawai siasatan tidak hadir dan tidak diminitkan di Kertas Siasatan samada sepina diserahkan atau tidak kepada pihak saksi utama iaitu Pengadu. Pengadu pula tidak pernah hadir sepanjang tarikh perbicaraan.

Selepas tertangguh setengah jam, pihak Pendakwaan bersetuju Hafizuddin untuk dilepaskan tanpa dibebaskan (DNAA).

Hafizuddin yang diwakili peguam bersedia untuk menjalankan bicara setelah tertangguh beberapa kali selain telah direman semenjak 2006.


Nota: Hakim Azimah Omar siap jeling kat kawe, jangan happy sgt sebab DNNA saja. Sebenarnya kawe bukan senyum sebab di DNNA. Tapi ada sebab lain.........

0 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►