Wednesday, December 4, 2019

[448.19] VIDEO SEKS AHLI POLITIK (BAHAGIAN 1)



Soalan - "Apa pandangan Tuan pasal video katanya Azmin tu"
Ketua Polis telah membuat sidang akhbar dan menyatakan bahawa video tersebut adalah tulen manakala pengecaman identiti pelaku dengan ahli politik tersebut adalah negatif.
Tetapi kisah itu masih panas dibicarakan semua tempat okeh semua orang.
Bagaimana persepsi kita kepada kisah video ini perlu dilihat selari dengan dapatan Ketua Polis Negara. Apa pun persepsi dan bingit timbul daripada motif politik. Baik sesama sendiri, baik daripada pembangkang.
Mungkin jika dilihat daripada sudut kiri, ia satu cubaan pembunuhan karier politik DS Azmin Ali.
Lama panas kisah ini. Ramai kena tangkap start daripada penjual simcard sehingga pembantu politik..... dilihat sudut kanan pula, seperti satu cubaan pembunuhan karier politik seorang ahli politik lain yang dikatakan dalang (tidak tahu siapa).
Jika dilihat sudut atas, semua bising. DAP, PKR, PAS, UMNO dan lain-lain. Nampak situasi ini menguatkan tapak BERSATU selaku dominan di masa depan dan banyak untung jika yang lain terus bergolak.
Jika dilihat dari sudut bawah, isu ini mampu tenggelamkan isu kes-kes bekas Perdana Menteri di Mahkamah mahupun roadshow beliau dalam mengenengahkan beliau secara personal di dalam UMNO atau pakatan dengan parti tersebut.
Siapa buat, siapa untung bukan isunya. Isunya persepsi anda menyumbang ke arah mana daripada 4 bahagian.
Iti antara contoh yang boleh saya kongsikan. Ada lagi angle yang belum cover.
Pendek cerita, ramai ke Gay di Malaysia ini?

0 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►