Tuesday, June 20, 2017

KAHWIN BANGLA


Bukan nak kata kat bangla dlm artikel ini
Tapu pengalaman kerja ingin menasihatkan manusia ni ada baik ada buruknya. Baik bagaimanapun perlu diingatkan budaya hidup dan pemikiran kita berbeza.
Kalau dah jodoh nak buat macamana. Tapi fikir banyak kali. Saya boleh kata kelebihan Bangladesh baikpun pakistan, mereka rajin dan mulut manis selain cara kotor.
Ditambahkan mereka juga mahu isteri dan wanita. Maka mereka usaha lebih utk dapatkan wanita tempatan. Apa sangat bau masam tu kalau hati dah berkenan dan terpalit sayang.
Ditambahkan lagi dengan masalah lelaki tempatan yg kurang, kurang rajin, masalah sikap, jenayah dan sebagainya. Begitu juga masalah anak dara tua dan janda yang makin bertambah.
Ada ramai antara mereka baik dalam perkahwinan. Tapi banyak juga saya jumpa bermasalah terutama suami balik ke negara asal atau mula mempunyai masalah imigresen.
Hari itu kita dengar masalah orang kita di negara beliau. Masalah penderaan. Dibuat hamba dan sebagainya. Ini tidak campur masalah ditinggalkan gantung tidak bertali, kikis wang, tipu bini buat pinjaman, lari dari keluarga dan juga lari dari suami (yg masam pun boleh bikin)
Hati-hati..

0 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►