Sunday, March 6, 2011

Kuliah Ustaz Ghazali Hasbullah di Surau Ar Rahmah, Seksyen 8 Shah Alam Pada 07.03.2011


Selepas hari raya haji tempohari, Uichi Gaban masih tidak berpeluang melawat Abuya (gelaran kepada Ustaz Ghazali yang bermaksud bapa) di Kuala Kubu Bharu. Kali terakhir berjumpa di surau Ar Rahmah juga bagi kuliah bulanannya.

Masa kekadang menghimpit keadaan membuatkan sibuk sedangkan masa boleh dicari untuk melawatnya. Kali terakhir bertemu dengannya di Shah Alam itu melihatkan beliau kini sangat uzur dengan masalah kesihatannya dan terpaksa dipimpin ke kerusi dan meja kuliah. 

Kesempatan yang ada pada jumaat lepas di Surau Ar Rahmah, Shah Alam sempat melihat jadual kuliah maghrib bulan Mac dan Abuya masih lagi akan berkuliah di sana dalam keadaan sebegitu. Kuliah maghrib adalah seperti berikut:

Tarikh: 07.03.2011 (Isnin)
Masa: Kuliah Maghrib
Tempat: Surau ArRahmah, Jalan 8/1, Seksyen 8, Shah Alam.

Jadi Uichi Gaban menyeru dan menjemput semua (sebagaimana jadual yang dikeluarkan oleh pihak Surau Ar Rahmah) ke kuliah beliau dan kepada yang bermurah hati bolehlah menderma kepada pondok beliau yang kini memerlukan perbelanjaan sebanyak RM1000.00 sehari bagi menampung keperluan penjagaan anak-anak yatim, anak-anak ditinggalkan, ibu-ibu tunggal, pelajar pondok miskin, remaja bermasalah dan orang sakit mental di Darul Atiq, Kuala Kubu Bharu.

Untuk tambahkan sedikit pembacaan, sila baca di sini 





0 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►