Wednesday, December 30, 2009

Dua Pekerja Am Pasar Borong Dibebaskan

Kuala Lumpur: Mahkamah Majistret semalam membebaskan tanpa melepaskan 3 pekerja am di Pasar Borong Selayang apabila peguambela kepada tertuduh kedua dan ketiga masing-masing warga Bangladesh telah memohon kepada Mahkamah yang Mulia agar kes tersebut dapat dilepaskan tanpa dibebaskan atas beberapa alasan yang mana kes melibatkan tertuduh-tertuduh warga asing dan demikian juga pengadunya.

Hujahan pihak peguambela Encik Hisham Nazir bagi pihak Biro Bantuan Guaman Jawatankuasa Peguam Kuala Lumpur juga menyatakan bahawa kes adalah pada tahun 2007 yang mana pihak Pengadu tidak lagi berminat untuk meneruskan kes tersebut dan ini dibuktikan melalui kegagalan kehadiran pihak Pengadu setiap kali kes ditetapkan untuk bicara. Malah kegagalan pihak pendakwaan dan polis mengesan lokasi Pengadu memungkinkan bahawa pihak Pengadu telah pulang ke negara asal beliau di Bangladesh.

Terdahulu pihak pendakwaan, Chif Inspektor Rukumar memberitahu Mahkamah bahawa kes ditetapkan untuk bicara dan memohon tarikh lain memandangkan pihak Pengadu gagal dikesan lokasi terkini. Menurut pihak Pegawai Penyiasat, Pengadu telah berpindah dan tidak dimaklumkan mengenai lokasi terbaru.

Setelah mendengar hujah dan permohonan pihak peguambela, Mahkamah membebaskan tanpa melepaskan kesemua ketiga-tiga tertuduh warga Bangladesh tersebut.

1 komen:

Anonymous said...

good arguments and learn a lot from your submission on that day. keep the good job bro

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►