Wednesday, November 18, 2009

Bulan-Bulan Kesibukan

Oktober dan November 2009 agak menyibukan bila dilihat pada diari harian saya. Ada luangan masa yang mampu diketepikan untuk bercuti di tanah tinggi bagi menghirup udara sejuk. Tak tercapai jua bila kerja datang tetiba dan terpaksa didahulukan.

Dengan kesibukan Oktober yang bermula daripada September dengan urusan Sijil Tahunan yang membebankan masa dan kos saya, diteruskan dengan kepadatan jadual yang di luar kebiasaan. Ditambah dengan kerja-kerja di luar kawasan yang lebih membebankan dari sudut kos, masa dan tenaga.

Melihat pada diari ini, kesibukan diluar kebiasaan akan berterusan sehingga ke Disember sehinggalah awal tahun menjengah, mungkin akan rasa lega dan kes-kes sebutan dan bicara akan kembali pada skala biasa.

Beban sungguh kepala bila dihambat dengan pelbagai dateline bagi hujahan dan pelbagai bicara yang memerlukan persediaan rapi. Setidak-tidaknya sedikit pembacaan tambahan.

Kawan-kawan dah mula bertanya, pergi ke Makan Malam Alumni Fakulti Undang-Undang UKM?. Ntah la. Masih belum sedia nak beri jawapan mahupun undertaking. Dalam seminggu makan malam tersebut saya berada di 3 negeri, Perak, Kelantan dan Selangor. Sebelumnya dah berada di Kelantan bagi Aidiladha.

Abang Joe dah masukkan artikel sinis dan sindiran pasal tak hadir ke Makan Malam tersebut. Elok juga untuk merapatkan jurang pemisah dan kenal-kenal sesama sendiri malam tersebut. Bagus untuk sosial dan bisnes jua..

Orang kata, kerja tak habis. Apa kata awak?

2 komen:

zackzara said...

Tiap hari sibuk, Ise. Tak terkejar kekadang. Kekadang aku rasa mebi lack of time management. Kekadang kita ni takde la sesibuk mana pun, kekadang tu buat2 sibuk..tapi bila dah busy...mmg busy.

Tapi, aku rasa..its better utk pergi menjengah Dinner tu. Aku terlalu jauh utk ke sana. Hajat di hati, nakkk sgt pergi.

Human tends to appreciate things more when its gone. Benda depan mata and within reach ni la kita selalu take it for granted.

SH said...

Cadangan dipertimbangkan. Kalau ekao bayarkan, dan aku wakil atau MOB untuk kau nak tak? hhehhehe

Kekadang kita lebih kepada buat-buat sibuk. Tapi hujung tahun ni boleh buat defence untuk tidak keluar bercuti...

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►