Wednesday, February 11, 2009

Laman Kristian Merbahaya

Saya cuba surf berkenaan Islam, Palestine dan ilmu sebab artikel sebelum ini. Cuba teka apa yang saya jumpa salah satunya ialah Blog kristian yang mengenengah artikel-artikel ringan mengenai keagamaan (kristian) dalam bahasa Melayu. Melayu ada kristian terjawab jelas!

Mana ada Melayu kristian. Mungkin digunakan bahasa Melayu kerana agar artikel mereka boleh dibaca semua orang. Propaganda Kristian kepada Melayu pula yang jelas!

Antara penulisnya adalah keropok lekor yang bunyi macam status Melayu sahaja rupanya. Keropok Lekor biasa merujuk juga kepada kawasan Pantai Timur, kalau tidak Kelantan maka Terengganu. Tetapi tidak tahu sejauh mana betul tidaknya. Manakala 2 penulis lagi kemungkina besar orang Sabah yang sememangnya Kristian dan seorang budak cina yang sememangnya Kristian.

Antara kekeliruan dalam artikel mereka yang berbahasa Melayu, ayat mereka lembut dan sederhana dalam dakyahnya. Kenapa perlu bahasa Melayu sedangkan para kristian ramai menguasai bahasa inggeris kerana bible dalam bahasa inggeris.

Malah demam perundangan penggunaan perkataan Allah yang merujuk kepada tuhan mereka juga berlaku. Sila bagi respon!

KLIK SINI

May day! May Day!

4 komen:

Anonymous said...

patut dipantau oleh yg terlibat...dari dok buang masa dgn benda2 x dak paedah, baik jaga benda ni

SH said...

Bila guna bahasa melayu ni, itupun dah buat kita seriau. INgat depa bodoh ke. India estate yang masuk kristian pun boleh baca english.

Anonymous said...

TQ atas info ini. nak kena Kentut diorang ni. Kasi "bush" kang!

Boben said...

Owh?

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►