Wednesday, July 16, 2008

"Saya ingin mohon penangguhan, Pengadu Gagal Dikesan"


Seremban: Mahkamah Sesyen hari ini menangguh perbicaraan ke atas seorang kerani TNB bagi satu pertuduhan rasuah yang ddidakwa dilakukan pada tahun 2000 iaitu 8 tahun sebelum pendakwaan dibuat.

Timbalan Pendakwaraya memaklumkan kepada Mahkamah yang Mulia bahawa Pengadu selaku saksi utama di dalam kes ini tidak dapat di kesan sehingga ke hari ini dan tidak dapat dihadirkan ke Mahkamah bagi pembicaraan.

Sehubungan dengan itu, pihak Pendakwaan mohon satu penangguhan bagi mengesan Pengadu tersebut.

Selain daripada itu, dokumen-dokumen telah dibekalkan kepada pihak Pendakwaan pada 15.07.2008 iaitu sehari sebelum pembicaraan oleh pegawai siasatan.

Pihak Pembelaan tidak mempunyai bantahan dan satu tarikh Sebutan ditetapkan pada 17.09.2008 bagi mendapatkan status lanjut mengenai status Pengadu. Dalam masa yang sama, pihak Pembelaan akan membuat representasi kepada Peguam Negara bagi menarik balik pertuduhan ini.

Representasi hanya diputuskan akan dibuat setelah meneliti dokumen-dokumen bahawa tiada apa jua satu asas kukuh bagi pihak TPR meneruskan pertuduhan tersebut yang mana pengaduan yang dibuat adalah amat jelas satu penipuan dan perangkap kepada pihak tertuduh.

Jaminan dilanjutkan.

0 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►