Wednesday, January 7, 2009

Jangan Bertangguh kepada Perkara Mahkamah

Malas sungguh rasanya nak kemaskinikan blog ini dengan cerita terkini. Malas satu hal.. nak kata tiada masa, masih ada ruang masa yang boleh diculaskan sebaik mungkin. Kalau benda lain boleh pulak. Itu sifat manusia. Yang mana sifatnya? Lu pikir la sendiri.

Apa yang menarik hati ingin dikongsikan dalam masa terdekat ini ialah berkenaan kes sivil yang datang menghadap baru-baru ini. Kes-kes tersebut melibatkan prosiding kebankrapan di Mahkamah Tinggi Shah Alam. Asalnya ia adalah satu saman biasa di buat di Mahkamah Sesyen Alam sekitar tahun 2001 berkenaan satu tuntutan daripada tahun 1992.

Kalau diikutkan cerita, saman tersebut adalah menuntut suatu yang palsu kerana kausa tindakan yang sebenarnya adalah tidak SAH. Macamana dikatakan tidak sah, kita cerita lain kali. Saya nak cepat ni. hehehe

Oleh kerana sikap orang kita suka buang kertas dan surat daripada peguam, tetiba minggu ini mereka semua menerima surat peguam yang menyatakan prosiding kebankrapan sudah di peringkat akhir. Maka menggelabahlah mereka semua dek kata-kata peguam tersebut.

Maka peguam maacam kawe akan mengalami masalah yang rumit dengan perlu gali balik masalah lama di Mahkamah Sesyen Shah Alam. Anda tahu berapa kali dah Mahkamah Sesyen Shah Alam berpindah tempat?

Caj mahal dikatakan mahal... kerja last minute, rumit dan banyak. Susah-susah.

0 komen:

Dah baca sila bagi sepatah kata..

◄ Newer Post Older Post ►